|
Post by Gilraen on Feb 15, 2005 19:28:32 GMT 2
Eli tähän voi laittaa lempileffoja. Perusteluja ei tarvitse, mutta toivoisin, että kuvailisitte leffoja muutamalla sanalla vain, ettei ihan pelkkää leffaa. No, tässä on mun:
-Taru Sormusten Herrasta (koko trilogia on niin upeasti toteutettu, ettei sitä voi olla katsomatta) -Deep Impact (loistavat tietokonetehosteet, koskettava lopussa ja hahmot ovat mielenkiintoisia) -Kauhun oppitunnit (ainoa hyvä kauhuleffa, hirviöjutut on hyvin toteutettu ja tässä on hyvää musaa) -Pirates of the Caribbean (hyvät näyttelijät, piraatit on loistavia ja hyvin maskeerattu ja musiikki on tosi mukaan tempoavaa)
|
|
Frickeon
Hevoskotka
Yamitori
Posts: 5,704
|
Post by Frickeon on Feb 15, 2005 20:09:23 GMT 2
Alanpa heti luettelemaan niitä pikkuisten perustelujen kanssa;
-Harry Potterit --> sanon ne kaikki, koska minun mielestä ne kaikki on uskomattoman hyviä elokuvia ja ihanaa katsottavaa. Muoks//Mutta on se pakko ihan erikseen sanoa AVstä, että siinä on aivan loistavat kamera-ajot
-Moulin Rouge --> Voisiko musikaalielokuva olla onnistuneempi? Katsoisin mielelläni jos sellainen on ^^
-Painajainen ennen joulua --> ainoa jouluelokuva, jonka minäkin pystyn katsomaan ilman joulua ovella. Ihana elokuva.
-Salainen ikkuna--> Johnny Depp on näyttelijänä uskomaton.
-Henkien kätkemä--> Ihana, fantastinen, ennalta arvaamaton.
-Battle Royale --> Verinen, inhottava, mutta kumminkin loistavasti kuvattu ja japanin kieli tuo paljon plussia. Ja tietenkin se näyttelijä, jonka nimeä en muista, mutta on Kill Bilissäkin ^^
-Kill Bill 1&2 --> Loistava ohjaus, kuvaus, näyttelijätyö ja mahtavat tappelukohtaukset. Varsinkin ykkösessä, jossa on Gogo ^^
-Yhdeksäs portti -->Ihana aihe, kun tutkivat niitä vanhoja kirjoja ja kaikkea muuta pahaa. Hyvin mielenkiintoinen elokuva. *Viipeltää katsomaan uudelleen elokuvan*
Ynnä muita yhtä ihania elokuvia..
-Frickeon
|
|
|
Post by Karakia on Feb 15, 2005 20:19:05 GMT 2
Oi voi, mistä sitä aloittaisi? No, Taru Sormusten Herrasta. ^_^ Mahtava toteutus, ja elokuvan ansiosta päädyin kirjankin lukemaan. Elokuva vain on mahtava, siinä on ihana tunnelma ja kokonaisuus on mestarillinen. Kuninkaan paluu todellakin ansaitsi 11 Oscaria. Kill Bill vol 1 & 2. Ihanaa nähdä välillä tällaisiakin elokuvia. Yleensä en pidä tällaisista ns. kostoelokuvista, mutta Kill Bill oli kuitenkin hieno. Musiikkikin oli oikein kiva, välillä hiukan vanhempaakin eikä vain niitä nykyajan villityksiä. ;D Braindead. Peter Jacksonin kauhukomedia. Varhaisempaa tuotantoa Peteltä, ja tämä oli kyllä todella hieno! Verinen, hulvattomuuteen asti. Ei se edes pelota, siinä on niin paljon huumoria. Titanic. Olen aina pitänyt Titanicista, se on koskettava ja siinä on kuvattu hyvin laivan vaiheet. :> Sitten on myös paljon muita lempielokuvia, jotka vain ovat älyttömän kauniita elokuvia ajatuksiltaan ja juoneltaan. Niitä ovat mm. Valasratsastaja, Ice Age, Enkelin kosketus, King Arthur, Troija, Pirates of the Caribbean, Henkien kätkemä ja Harry Potter ja Azkabanin vanki. Pidän yleensäkin elokuvista, joissa on jotain henkistäkin puolta, ja ajatuksia. Henkilöitä, joilla on sielu. Edellä mainituissa elokuvissa siinä on minusta onnistuttu.
|
|
|
Post by Sype on Mar 18, 2005 19:44:11 GMT 2
Hyviä elokuvia on niin paljon ettei parasta vaan voi löytää. Ja elokuvafriikkinä mulla on hirveästi aina listassa elokuvia, joita pitäisi nähä, mutta kukaan ei suostu lähtee kattoon niitä miun kanssa. Kill Bill kuuluu näihin. Täytyy vuokrata se. Mutta asiaan.. Vanha Tähtiensota trilogia on minusta hirmu hyvä. Juoni on ihana ja hahmoissa on mukavaa syvyyttä. Todella hyvä lehva ja uudetkin tuntuvat todella hyviltä.<br> Lilo ja Stitch on hyvä animaatioelokuva. Ihana juoni. Disney on toteuttanut tän kauniisti. Pirates of the Caribbean on myöskin hienosti toteutettu. Juoni on mahtava ja näyttelijä suoritukset kutkuttavia. Ja sitten Taru sormusten herrasta kirja on saatu mukavasti elokuvamuotoon. Elokuva on yksinkertaisesti mukaansatempaiseva ja Gandalf aivan ihana. Fast and the Furious on myös mainittava. Jotenkin pidin tästä. Juonesta, stunteista, autoista, näyttelijöistä. Tämä vain oli hyvä.<br> Puhallettu 60 sekunnissa on myös hyväjuoninen leffa. Nicolas Cage ja Angelina Jolie ovat tässä aivan mahtavia. Tämä on todella hyvä.<br> Sitten on mysö tosi monta muuta, kun en totakaan listaa meinannu saada lopetettua. Monet Bruce Willis elokuvat on hyviä kuten Kuudes aisti, The fifth element-Puuttuva tekijä ja Armageddon. Rush Hourit on hauskoja. Ja Nemoa etsimässä oli ihana. Voi ei! Tää ei lopu ikinä. Nonni.. Tähän lopetan.. ;D Muoks: Tiesin etten saa kaikkea kerralla. Joten lisäsin vielä tuon Nemoa etsimässä. Ja eilen yritin lisätä jonkun muunkin, mutta ei onnistunut ja tänään en muista mikä se oli.
|
|
sara
Enkeli
Siipiveikko
McQueen.
Posts: 3,579
|
Post by sara on Mar 21, 2005 18:37:07 GMT 2
Pirates of Caribbean Ihana musa ja merirosvoilu on mahtava elokuvan aihe ^^ Ja juoni on aivan ihana. Pixar-elokuvat Minä rakastan niitä kaikkia, ellei joku vielä tiedä. Ne ovat samalla koskettavia ja hauskoja! Toy Story rulettaa ^^ Village- Kylä Pelkäsin aika sikana, vaikkei edes ollut pelottava Juoni on aivan kadehdittavan kekseliäs! Taru Sormusten Herrasta Pidän enisten ekasta ^^ En malta odottaa, että saan kaikkien pidennetyt versiot! The Day After Tomorrow Ärsyttävän amerikkalaisiinkumarteleva, mutta aihe on jettebraa. Miettikääs ensi kerralla kaksi kertaa kun heitätte sen karkkipaperin maahan... sillä voi olla seuraamuksi... I, Robot Ihana, minä rakastan Sonnya Mahtava, mielenkiintoista pohdiskella... Grinch(en varma miten kirjoitetaan) Aivan mahtava XD Ja minäkö muka tykkään tumpeloista pahiksista? *vah vah* Lähes ainoa hyvä jouluekoluva, jonka tiedän.
|
|
Nymf
Isovilistäjä
Dreamer
I close my eyes - only for the moment and the moment's gone
Posts: 347
|
Post by Nymf on Mar 26, 2005 20:30:34 GMT 2
Minä en ole mikään leffa asiantuntija, vaikka katson niitä paaljon. Siis tarkoitan sanastoa ja tiedätte kai, sitä tärkeää.
Lumotut sisaret Mulle, taikuus-friikille ehdoton suosikki, tai ainakin yksi niistä. Pidän näyttelijöistä ja juonesta ja lopusta tää on ihanan romanttinen. *huokaus*
Pirates of the Caribbean Varmaan yksi kaikkien suosikeista, minä ja kamuni satutaan rakastamaan tätä, ollaan katottu se yhessä 6 kertaa ja puhutaan siihen ulkoa päälle, samalla, kun katotaan. Depp on niin söpö, vaikka sillä on jo ikää.
Armageddon En vastaa oikeen kirjoituksesta, Liv Tyler ja Ben Affleck sekä upea juoni. Aa, pitää tunnustaa, että itkin, kun näin tämän leffan.
Never been kissed Elokuvat, joista pidän sisältää ihan erilaisia juttuja, jonkalainen minä oon. Tämäkin on sellanen hempeilyleffa ja inhoan hempeilyä tosielämässä, leffassa se on ihanaa.
Bring it on Tämä on maailman vauhdikkain leffa, tosi hauska ja sellainen keveä, tykkään paljon.
Hp:t Tietenkin, of course. Ei niitä voi jättää pois.
Titanic Tätäkin katsoessa oon itkeskellyt, ihana, rakastan ja oon katsonut miljoona kertaa kyllästymättä. Ensimmäinen pitkä elokuva, jonka jaksoin katsoa loppuun. *huokaus* Sanottakoon, että rakastuin ensisilmäyksellä.<br> Pikkunaisia Pidin kirjasta, rakastin elokuvaa. Niin se menee. Katotiin joskus pienenä äidin kanssa ja kun näin sen uudelleen, meinasin hypätä riemusta kattoon.
|
|
|
Post by Dory on May 13, 2005 19:38:51 GMT 2
LotR-trilogia. *mulkoilee kaikkia jotka aikovat väittää vastaan* Ehdoton ykkönen, aina. En aio selitellä mielipidettäni, asia vain on niin.
Moulin Rouge. Ewan-rakkaani laulaa. *kuolatikuolati* Ja se tarina on niin kaunis ja surullinen.
Titanic. Klassikko jo syntyessään. Ja on se Leo kuitenkin aika söde.
Potterit. Kirjat ovat tietystikin parempia, mutta tykkään mie elokuvistakin. Dan on söpö. Ja kaksoset on ihania. <3
Kill Billit. Kieroja leffoja. Njääh njääh. "I'm gonna kill... Bill." Eikö se jotenkin noin mene, neh?
Vanhat Star Warsit (ja uudetkin). Obi-Wan forever (and a day). Minä olen kehittänyt Obi-Wanista itselleni jonkinlaisen pakkomielteen. En mie tiedä. Son ihana.
Amélie. Jestas, meinasi unohtua. Kamala sentään. Minä rakastan Amélieta. Ranska on kaunis kieli, mutta valitettavasti en osaa sitä sanaakaan. x)
Grease. Omistan sen soundtrackinkin ja osaan kaikki kipaleet ulkoa. <3 Grease is the word.
PotC. Johnny on NAMU.
Finding Neverland. Katso edellinen. x)
Ja monta muuta. Lisäilen niitä vielä. ^^ Täti kuittaa.
|
|
|
Post by Karakia on Jun 9, 2005 0:56:55 GMT 2
Minä voisin vielä lisäillä vähän listaani. ^^ Finding Neverland. Ehdottomasti yksi kauneimmista elokuvista minkä olen nähnyt! Johnny Deppin skottiaksentti kyllä vähän ärsytti, mutta siihen tottui. Elokuvan satumaailma ja lapsuudenomainen viattomuus olivat aivan ihania asioita tässä elokuvassa. Perhosvaikutus. Psykologinen trilleri, niistä minä tykkään. Elokuva on aika monimutkainen ja siihen pitää oikeasti keskittyä, ja juuri se tekee Perhosvaikutuksesta aivan mahtavan. ^^ Hornblower. Minun tietääkseni tämä on sellainen ei-niin-tunnettu-elokuva. Mutta, kolmen tunnin pituinen, mikä ei ole yhtään liikaa eikä liian vähän. Kolmessa tunnissa nuoriherra Hornblower muuttuu todella paljon, ja elokuvassa ei ole tylsiä kohtia tai muuta haukottelemisen aihetta. Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka ovat hiukankin kiinnostuneita sodasta ja merenkäynnistä. (Tai jostain muusta. ;D )
|
|
|
Post by Angelina on Jan 4, 2006 1:59:26 GMT 2
Olen ennenkin pitänyt Taru Sormusten Herrasta-leffoja upeina,mutta vasta nyt tajusin kunnolla,kuin ihania ne oikeasti ovat. Ehdottomasti lempielokuviani,koko saaga. Nyt ja aina. (Orlando,Elijah,Billy,Dom,Viggo,Sean...*luettelee ja kuolaa*) Näyttelijäsuoritukset ovat ihan loistavia,kuten myös kaikki efektit yms...^^ Ne nyt vain ovat aivan mahtavia elokuvia. Tietysti pidän myös monista muista leffoista,mutta nuo menevät kyllä ohitse muiden.
|
|
|
Post by Gilraen on Jan 4, 2006 14:37:15 GMT 2
Olen ennenkin pitänyt Taru Sormusten Herrasta-leffoja upeina,mutta vasta nyt tajusin kunnolla,kuin ihania ne oikeasti ovat. Ehdottomasti lempielokuviani,koko saaga. Nyt ja aina. (Orlando,Elijah,Billy,Dom,Viggo,Sean...*luettelee ja kuolaa*) Näyttelijäsuoritukset ovat ihan loistavia,kuten myös kaikki efektit yms...^^ Ne nyt vain ovat aivan mahtavia elokuvia. Tietysti pidän myös monista muista leffoista,mutta nuo menevät kyllä ohitse muiden. Olen AIVAN samaa mieltä! Tosin kukaan ei näyttele niin loistavasti kuin... no, tiedätte kyllä.
|
|
miww
Kakapo
Posts: 56
|
Post by miww on Jan 28, 2006 1:04:08 GMT 2
Minunkin on mainittava Taru Sormusten Herrasta trilogia, mutta en aijo perustella. (Kaikki sanottavani on ylempänä. ^^" )
Moulin Rouge on yksi mahtavimmista elokuvista mitä tiedän. Ewanilla on niin mahtava lauluääni, etten uskoisi kenenkään omaavan samanlaista. Rakastan hänen ääntään niin, että olen joutunut katsomaan musikaalin 28 kertaa. (IHAN OIKEASTI. Olen laskenut. *punastuu*)
Kaksi elokuvaa, nimittäin Henkien kätkemä ja Liikkuva linna. Ne ovat jotenkin niin samanlaisia, mutta silti erilaisia. Siellä on samanlaisia asioita, esimerkiksi se iso vauva, joka muuttuu minipossuksi (vai onko se joku muu kuin possu? No, joku pinkki kuitenkin..) hengailee Henkien kätkemässä pikkulinnun kanssa. Liikkuvassa linnassa oli joku samantapainen juttu, mutten nyt muista mikä.. Molemmat ovat kyllä hyviä leffoja, ehdottomasti.
Sweet November lämmitti kahvini. Se on se jäätelöpala kaakaossa. En tajua, miten joku elokuva voi olla niin ihana.. Kenau Reeves on niin hyvä Nilson Moss että, ja esittää mahtavasti elokuvassa. Kaikki ystäväni ja kaverini, jotka ovat nähneet elokuvan, ovat sanoneet sitä yksinkertaiseksi. Minä en tajua, miten porukka voi ajatella jostain niin ihanasta elokuvasta sillä tavalla.. Ehkä se onkin yksinkertainen, mutta hyvällä tavalla. Loppu on ihanan surullinen.
En katso koskaan telkkaria, mutta kun katson, niin katson tosissani. Ehkä kerran puolessa vuodessa otan pari sellaista kolmen elokuvan päivää, ja näin. Mutta olen sönköttänyt jo tarpeeksi, joten.. Siinä se.
|
|
sara
Enkeli
Siipiveikko
McQueen.
Posts: 3,579
|
Post by sara on Jan 28, 2006 10:42:40 GMT 2
Voi juma minun pitäisi päivittää tietoni u_u*
Tsiisus. Kamalaa. Haluan poistaa tuon aikaisemman viestini O___O''[No, käyppä tuumasta toimeen sara.] Eeeh.. ~~''
|
|
|
Post by yasha on Mar 18, 2006 23:04:14 GMT 2
Rakastan leffatöppöjä. Heh. Valitsen itse aina yleensä elokuvan takakansitekstin ja suurimmaksi osaksi näyttelijöiden perusteella. Jos on joku suosikkinäyttelijä niin on aina pakko lainata, sillä koskaan en ole vielä huonoa tuotantoa suosikeiltani nähnyt.
American History X - Tosi hyvä natsileffa. Opettava tarina, hyvä juoni. Rasististakin voi muuttua ihan eri ihmiseksi.
Brainscan - Perinteistä kauhuleffaa Furlongin tähdityksen kautta. Todella hyvä elokuva, eikä liian pelottava minulle. Hahmot ja juoni hyvin suunniteltu.
Elukkatehdas - Tykkään vankilaleffoista. Perinteistä.
Uinu uinu lemmikkini 2 - Tämäkin perinteistä kauhua Furlongin tähdittämänä. Hauska leffa sinäänsä, kun ei ole ollenkaan pelottava.
Terminator 2 - Tää se vasta on jotain. Ainankin 15 vuotta vanha leffa, mut silti ihan mun listojen kärjessä. Pitkä elokuva, mutta ei koskaan kyllästy. Eroaa hieman muista Terminaattoreista, ettei juoni liiku liian nopeasti.
Detroit rock city - Rakastan tätä komediaa! Varmaan joka päivä tämänkin katson, mutta en silti kyllästy. Repliikit, tapahtumat ja kaikki on todella kivasti tehty, ja naurattaa aikalailla. (ja kaikki suosikkinäyttelijät samassa <3 )
Not another teen movie - Tähän Detroitin jatkeeksi. Hassun hauska komedia, ja aika perinteistä tämäkin. Silti yksi parhaista.
Cabin fever - Taas vaihteen vuoksi kauhuton kauhuleffa. Ei pelottanut minua juuri ollenkaan vaikka pelkään lähes kaikkea. Enemmänkin kannattaa varoa syömisen kanssa leffan aikana, aika oksettavaa voi olla. (Andrews tekee huippusuorituksen esittäessään sekopäistä poliisia)
Titanic - Huippu! Ilmestymisestä asti ollut suosikkileffojani. Täydelliset roolisuoritukset ja saa jopa minutkin miltei itkemään.
Gilbert Grape - DiCaprio tekee täydellisen suorituksen esittäessään kehitysvammaista.
New Yorkin kaduissa - Huumeet ja koris ei sovi yhteen. Koripallo <3
Sitten tietty noita animeleffoja; GNG, Henkien kätkemä, Naruto the movie, Inuyasha ja Digimon the movie. + Harry Potter ja TSH-trilogia <3
|
|