|
Post by Gilraen on Mar 3, 2005 15:29:10 GMT 2
Mikä on mielestänne paras TV-sarja ja miksi? Toivoisin kunnon perusteluja. ^^ Mun mielestä Siskoni on Noita on paras, koska siinä on noitia (joista pidän ^^) ja Brian Krause, joka on ihana! <3 Tykkään myös muista näyttelijöistä, mutta oikeastaan vain juuri Brian, Julian McMahon ja Rose McGowan osaavat näytellä todella hyvin. Holly Marie Combs ja Alyssa Milano taas eivät ole yhtä hyviä.<br>Näyttelijät sopii mun mielestä tosi hyvin rooleihinsa, ainakin Rose on ihan ilmetty Paige. Piper on noitasiskoksista paras, koska se on järkevä ja herttainen, ja sellaisista noidista mä tykkään (Hermykin on järkevä, herttaisesta en tiedä...). ^^ Paigellakin on kiva luonne, sehän on tosi villi ja hauska. Phoebekin on mukava, mutten tykkää siitä niin paljon kuin toisista kahdesta. Leo on kuitenkin koko sarjan paras, koska se on niin urhea ja järkevä sekin. Se oli hyvä valontuojana, en voisi kuvitella ketään muuta Leon rooliin kuin Brianin (Elijah voisi näytelle Leoa, jee!). Aluksi olin hulluna Coleen, mutta kun siitä tuli ihan kunnolla paha ja siitä tuli hullu, en enää tykännyt siitä. Julian kyllä näytteli paremmin kuin kukaan muu. Tykkään kauheasti siskosten voimista, haluaisin eniten Piperin voimat, voisin purkaa paremmin raivokohtauksiani - siis räjäyttäisin huonekaluja, tai pysäyttelisin rasittavia ihmisiä niille sijoilleen. Olisi myös kiva osata välkkyä, kuten Paige, olisi paljon kätevämpi tapa liikkua. ^^ Vähiten haluisin Phoeben voimat, mutta kyllä nekin kelpaisi. Näkyjä olisi kiva saada. Ne kaiken maailman demonit on kauhean epädemonimaisia, kun suurin osa on ihan tavallisia ihmisiä. Jotkut taas on sellaisia tosi rumia ja isoja, niinkuin demonin kuuluisi olla. Mutta olihan Colekin demoni, ja se oli sentään hyvännäköinen. Ärsyttää kyllä, kun kävin seuraamaan sarjaa vasta neljännen kauden lopussa, ja kausia tulee enää vain kaksi. Viides kausi loppui juuri, ja kismittää, kun mulla ei oo hajuakaan milloin kuudes kausi alkaa. Ihan varmasti keväällä tai talven lopussa, ehkä... No, kunpa alkaisikin. No, mä lakkaan nyt pajattamasta. Taisi tulla tarpeeksi perusteluja.
|
|
sara
Enkeli
Siipiveikko
McQueen.
Posts: 3,579
|
Post by sara on Mar 3, 2005 19:23:04 GMT 2
Minulla on monta lemppari sarjaa... Tykkään O.C:stä, Teho-osastosta, Everwoodista, Frendeistä(uusintoja tulee yhä Subilla, jee!! ^^) ja Las Vegasista. Siinä nyt taisi tulla kaikki tärkeimmät. Sitten perusteluihin... O.C. Päähenkilöhän on tietty Rayan, mutta minusta Seth on aivan paras. Hänellä on niin hauskoja kommentteja, joka väliin ja minulle tulee omat juttuni mieleen hänen tyhmistä jutuistaan. Ja Sethin vanhemmat ovat myös mukavia ^^ En oikeen osaa sanoa... Minä vaan pidän(vedenpitävä selitys mihin tahansa XD). Teho-osasto Henkilöt ovat kiinnostavia ja koko ajan tapahtuu. Tapahtumat eivät junnaa ikuisuutta paikoillaan, mutta niissä ei edetä liian nopeastikkaan. Harmi vaan, että kaikki lempihahmoni tähän mennessä on tapettu pois sarjasta... Ensin se ihana silmälasipäinen, joka kuoli syöpään. Kuka se nyt oli? Joku Green tai jotain... Ja sitten Romano, joka oli ihana määräilevine kommentteineen.. ^^ Everwood Minusta sarjassa on parasta kun iskä, se Andy, ei ole täydellinen vaan hänkin tekee virheitä Ja hän on ihanan suojeleva lapsiaan kohtaan ja se pikkutyttö(Deliako se oli?) on myös kiva ^_^ Henkilöt ovat aidontuntuisia. Tästäkin sarjasta minä vaan pidän, en osaa oikein selittää... Frendit En seurannut tätä oikein varsinaisesti kun tämä tuli, mutta vikuilen nykyään uusintoja aina välillä. Kyllä vannoutuneen komedianystävän pitää jotain komediaa katsoa ;D Las Vegas Vähän sama kuin Theo-osastossa. Tapahtumat eivät junnaa paikoillaa ja valvontakameran läpi "sukeltaminen" on minusta jännä keksintö. Hyvin kuvattu, hyvä juoni, hyvät näyttelijtä ^_^ Mitä muuta voin sanoa? Minä pidän ;P
|
|
Frickeon
Hevoskotka
Yamitori
Posts: 5,704
|
Post by Frickeon on Mar 3, 2005 19:35:44 GMT 2
Aloitanpa listaamaan, kun aikaa on
L-koodi Ainoa draamasarja, jota jaksan katsoa. Tämän edeltäjänä tietenkin Älä kerro äidille Ehkä minun mielestäni tällaiset ei-niin-tyypilliset suhteet vaikuttavat minusta vähemmän teennäisemmiltä kuin nyt minua jo puuduttavat Kauniit ja rohkeat. Kauniissa ja rohkeissa ei ole mitään vikaa, mutta L-koodi nyt iskee paremmin.
Tähtiportti Minä se vaan tykkään tästä scifi hömpötyksestä. Ainut sellainen. Hahmot ovat minun mielestä onnistuneita. Varsinkin Daniel, jonka nimikin jo pelkästään on ihastuttava. Ja ne kaikki maailmat, joita siinä pyöritellään. Ihanaa.
sailor Moon Ensimmäinen anime Muumien jälkeen jota olen seurannut ihan kunnolla meidänkin televisiosta siksi niin tärkeä. Vaikka en seuraakaan enää.
Conan O'Brien Hullun hauska jätkä lavalla. Varoitus. Kertakaikkiaan minuun iskevää huumoria. Harmi etten ole päässyt katsomaan enää kunnolla ko. sarjaa.
Siinä ne taisi olla. Joskus kauan sitten seurasin myös Pokémonia, joka ensimmäisen tuotantokauden jälkeen alkoi tasonsa puolesta laskemaan kuin lehmän häntä. Digimoniakin on tultu katsottua pari jaksoa. varsinkin japaninkielisiä. Ja elokuva. Ei saa unohtaa elokuvia noita kummastakaan. ^^
|
|
|
Post by Karakia on Mar 3, 2005 20:07:40 GMT 2
Teho-osasto, O.C., C.S.I., Näkymätön mies, Dark Angel. <3 Pidän paljon sarjoista, joissa on huumoria/toimintaa/yliluonnollisia asioita. Teho-osastossa on sopivasti ihmissuhteita, kiirettä, toimintaa ja kaikkea. Siinä ei jammata paikoillaan, vaan koko ajan kiirehditään eteenpäin. Ihana sarja, aloin seuraamaan, kun näin jakson, jossa Luca tuotiin sairaalaan huonossa kunnossa. O.C. on koukuttava sarja. En yleensä tykkää sellaisista ohjelmista, mutta O.C.ta on vain pakko seurata. Seth on ihana tyyppi, hauskan epätoivoinen, sähläävä ja muutenkin hölmö. Vaikka hiukan tietenkin ärsyttää Marissa; rikas ja laiha tyttö, jolla on ongelmia. No jaa, on hän kyllä muuten ihana tyyppi. ^^ Öh, niin. Sarja on vain koukuttava. C.S.I.hin ihastuin, kun näin erään jakson, jossa kuvattiin luodin menemistä aivojen läpi. Ja muutenkin juoni ja henkilöt alkoivat kiinnostamaan. Rikosjutut ovat jänniä, haluaisin isona rikospoliisiksi tai joksikin. Niitä rikoksia on kiva aina yrittää selvitellä täältä kotisohvalta, kun Grissom & kumppanit selvittelevät samaa telkkarissa. Näkymätön mies ja Dark Angel ovat molemmat hiukan yliluonnollisia sarjoja. Ihania sarjoja kumpainenkin, jännittäviä ja hauskoja. Äh, sauna kutsuu. ;D
|
|
Fozzie
Pingviini
~Tiku is the best~
Posts: 21
|
Post by Fozzie on Mar 13, 2005 13:19:54 GMT 2
Mun lempi Tv-sarja on Siskoni on noita. Vaik meil ei näy nelonen ni katon sen aina Gilraenilla. Tyhmää kun se jäi nyt tauolle.
|
|
Nymf
Isovilistäjä
Dreamer
I close my eyes - only for the moment and the moment's gone
Posts: 347
|
Post by Nymf on Mar 17, 2005 20:16:58 GMT 2
Alias Varmaan mielestäni paras, Jennifer Garner on mielestäni paras naisnäyttelijä ja tietenkin on kiva katsella sarjaa, kun hän on siinä. Sark on aina yhtä upean söpö rötöksineen ja Jack Bristow jaksaa pelastaa päivän. Laurenkin oli kiva keksintö, vaikka olikin niin "terrorinen." Aliaksessa on kivoja käänteitä ja jänniä tilanteita. Juoni on minun makuuni. Ja näyttelijät huippuja. Vaugh on niin söpö. *huokaus* Okei, en hehkuta sitä sen enempää.
C.S.I Joka kerta eri tapaus, tuo vaihtelua sarjaan, se on jotenkin niin jännä ja asiallinen. En tiedä, joka jakso jaksaa olla hyvä, kun ne on niin erilaisia. Pidän tästä erittäin paljon.
Charmed Magia ja huumori ovat minun mieleeni ja sitä tästä sarjasta löytyy. Näyttelijätkin on minun mielestäni kivoja, niin aina vain paranee. Olen tykännyt tästä sarjasta heti nähtyäni ekan jakson.
Everwood Täysin erilainen, kuin mitä yleensä katson, mutta silti niin ihana. Andy on aivan ykkönen kaikilla ihanilla elämä neuvoillaan ja sen kylän elämä on saatu niin eläväksi, en tiedä, se on aivan ihana sarja, olen katsonut joka jakson ja rakastanut kaikkia yhtä paljon. Ephram on jotenkin ihana hahmo, ja sopii hyvin Amylle.
|
|
sara
Enkeli
Siipiveikko
McQueen.
Posts: 3,579
|
Post by sara on Mar 31, 2005 17:52:07 GMT 2
Olen alkanut seurata myös sarjaa nimeltä Angel. Se tulee tiistaisin kymmeneltä Subilla ^^
Minä tykkään siitä kovasti, koska siinä on yliluonnollisia juttuja, mutta se ei silti mene överiksi. Ja se on sarja, joten se jatkuu ja jatkuu ja jatkuu... Paras hahmo on ehdottomasti Spike ;D Minä rakastan sitä, kun se on sellainen mököttäjä ja pessimisti.
|
|
Gandalia
Peryton
Hermione ja Harry (Big Boy)
Posts: 1,037
|
Post by Gandalia on Mar 31, 2005 20:37:50 GMT 2
CharmedMinä olen fanittanut Charmedia puolitoista vuotta. Harmittaa, kun en tajunnut alkaa katsomaan sarjaa aiemmin, olisin halunnut nähdä kaikki jaksot, mutta vasta kolmoskaudella aloin seurata sarjaa. Ja se on todella hyvä! Siinä on huumoria, näyttelijät ovat aika hyviä ja juoni on hyvä myös. ^^ Tai sanotaanko, että juoni oli hyvä, mutta nyt se on tosiaan alkanut mennä saippuasarjojen puolelle. Jos ihmissuhdesekoilut ovat vielä ensi kaudella pääosassa, en tiedä jaksanko enää katsoa sitä. Mä en tykännyt Colesta tuossa loppupuolella enää yhtään. Se alkoi olla jo tosi ärsyttävä, hyvä että kuoli vihdoinkin. xD Lavastuksista en pidä myöskään. Surkeaa tasoa useimmiten. Hyvin epäaidot. Musiikista sen sijaan pidän, se on ihanaa. Mutta mun mielestä Siskoni on noita on aika tollo suomennos. Lumotut olisi paljon parempi. ;D AliasAlias on hyvä. Se on ehkä turhan väkivaltainen ja huonontunut viime vuoden jaksoista (joita jaksoinkin katsoa peräti kolme jaksoa), mutta se on silti hyvä. CIA:n toiminta on mielenkiintoista ja hahmot ovat aika mielenkiintoisia. Käsikirjoitus on aivan loistava ja olen viime aikoina kiinnittänyt huomiota myös musiikkiin, joka on ajoittain samankaltaista kuin Taru Sormusten Herrasta-elokuvissa. Ja välillä se on hirveää äksön-musaa (pumpumpampam). Näyttelijät ovat kaikki hyviä. Jennifer Garner ehkä paras, mutta Sarkia, lempihahmoani näyttelevä David Anders on myös loistava. Nyt Alias on tauolla, samoin Charmed. *ärisee ja toivoo vihaista hymiötä*
|
|
|
Post by Tundrah on Apr 8, 2005 18:46:12 GMT 2
En katso telkkaria niin paljoa että tosissani voisin mainostaa suosikkiohjelmiani, mutta tässä nyt muutama mistä pidän: Simpsonit on sarja jonka kaikki varmasti tietävät. Ainut sarja joka saa minut aina räkättämään kippurassa. Lempihahmoni on Homer, hän on niin... graah. En osaa selittää Buffy vampyyrintappaja on hyvä ohjelma josta pidän yliluonnollisuuden ja hyvien näyttelijöiden takia. Paras jakso oli ehdottomasti Once more with feeling, eli musikaalijakso (en muista millä kaudella...). Samaan voisin oikeastaan niputtaa myös Angelin, koska se on aika paljon samoilla jäljillä. Ja suosikkihahmoni on tottakai, aih niin ihana, Spike! Ja kukas tällä hetkellä komeilee tietokoneen taustakuvassanikin Juu, sitten sitten voisi vielä mainita Tuho-osaston, eli Scrubsin. Se on yksinkertaisesti hauska Nykyään telkkarin katsominen on minusta tylsää, mutta jos joskus tulisi hyviä ohjelmia (muualta kuin subilta), voisin kyllä katsoakin.
|
|
Frickeon
Hevoskotka
Yamitori
Posts: 5,704
|
Post by Frickeon on Apr 11, 2005 13:20:37 GMT 2
Lisään omaan listaani
Neon genesis Evangelionin Ihana piirosjälki. Ihana ajatus. Japaniksi puhuttu. Shinji on suloinen ja niin tutun näköinen. Häneen samaistuu loistavasti. Omasta mielestäni katsomisen arvoinen sarja.
Yu-Gi-Oh Mukava vaikka pidänkin mangasta paljon enemmän. Siinä mangassa vain on jotain synkkyyttä jota Yu-Gi-Oh'ssa pitää olla. Vaikka en ymmärräkään kaikkea (tulee ruotsalaiselta kanavalta) minusta todella viihdyttävä. Go go Jounouchi, go go Yami Yugi.
|
|
|
Post by yasha on Mar 19, 2006 10:20:45 GMT 2
Salatut ElämätTätä olen naperosta asti ensimmäisestä jaksosta seurannut. Juoni menee koko ajan huonommaksi, mutta tästä on tullut elämäntapa. En osaa lopettaa katsomista, vaikka oikeastaan katseltavaa ei enää edes kunnolla ole. Everwood Sama juttu. Ekasta jaksosta lähtien ja juoni koko ajan huonommaksi. Tykkään kuitenkin jollain tavalla näistä rakkaussotkuista ja sellaisista Everwoodissa, joten odottelen tässä, että juonikin palaisi samaan kuvioon kuin ennen. SummerlandAgain, again & again... Alkaa tämäkin mennä rakkaushömpäksi. Alussa Bradinin kännisekoilut ja huumekokeilut olivat sentään hauskoja. Tykkään kuitenkin sarjasta tosi paljon (: O.CVäittäköön teinisarjaksi, kaikki ketkä voivat! Oc on ollut alusta asti suosikkejani, vaikka sama teksti pätee kuin noihin edellisiin. Ryan ja Seth on erottamattomia koheltajia Tuossa ne katsotuimmat nyt oli. 4D:tä, Chigagon lääkäreitä ja kaikkea tuollaista tulee aina silloin tällöin seurattua telkkarista. Teho-osasto oli ihan pro, kun se vielä tuli tv:stä. Ja Digimon, ainoa dupattu anime jota kehtasi edes katsoa, varsinainen legenda!
|
|
|
Post by Lunalotte on Mar 19, 2006 11:51:53 GMT 2
Nämä ovat ainoat sarjat mitä seuraan. Muuten en katso oikastaan ollenkaan telkkaria. Las Vegas: Se vain on niin paras. Odotan sitä aina koko viikon^^. Koko ajan tapahtuu jotain. Ja vaikka sama 'tarina' perjaatteessa jatkuu joka jaksossa, niin aina on kuitenkin uusi ongelma ratkaistavana. Eikä tarvitse odottaa taas viikkoa, että saa tietää kuka on syyllinen. Se on myös niin hienoa, kun ne osaavat selvittää ne kaikki jutut ihan tuosta vaan. Pelkillä koneilla ja älyllä. Täydelliset naiset: Vaikkakin se jääkin kyllä huomenna tauolle . Jotenkin vaan ne niiden ongelmat on niin hauskoja. Ja kun ne kaikki henkilöt on selvästi pähkähulluja . Huippumalli haussa: Ei minua tässä oikeastaan mitkään niiden riidat ja eläminen kiinnosta. Niitä kuvauksia ja valmiita kuvia on vain niin kiinnostava katsoa.
|
|
|
Post by Angelina on Mar 20, 2006 8:26:24 GMT 2
Täydelliset naiset.
Sitä on tullut seurattua melko tiiviisti.Aluksi minulla oli pieniä ennakkoluuloja sen suhteen,mutta katsottuani muutaman jakson tykästyin siihen.^^ (Hitsi että se jää nyt tauolle.) Täydellisissä naisissa on vain jokin,mikä koukuttaa. (Luultavasti se,että joka jaksossa tapahtuu aina jotain,mikä jaa hampaankoloon.Sitten on pakko katsoa seuraava,jotta pääsisi perille asiasta.)
O.C
Sitä seurailin jo ensimmäisen tuotantokauden aikoihin ja myönnetään,että se oli silloin parempi.Katson sen kuitenkin aina kun vain muistan.^^ Taidan olla koukussa siihen.O.C on jotenkin...kamalan "mukava" sarja omalla tavallaan,vaikka siellä ihmissuhdesotkuja koko ajan onkin. Se ei myöskään ole mikään "perus teinisarja",mitä jotkut ovat väittäneet. Siinä on jotain,mikä erottaa sen muista nuorille suunnatuista sarjoista.^^
Lost
Tällä hetkellä suosikkisarjani.^^ Heti ensimmäisen jakson katsottuani ajattelin että tämä on outo sarja. Se ei kuitenkaan estänyt minua aloittamasta sen seuraamista,lähinnä päinvastoin.En ole koskaan seurannut mitään saman tapaistakaan tv-sarjaa,eikä samantyylistä varmaan ikinä tulekaan. Lost todellakin erottuu joukosta.^^
Ja Matthew Fox on NAM.<3
Sillä silmällä. (Amerikkalainen.)
Tätäkin tuli seurattua melko aktiivisesti,tuskin tarvitsee syitä luetella.^^ Pojat nyt vain olivat niin ihania ja hauskoja,heidän juttujaan oli pakko kytätä. (Jai <3)
Frendit.
Edellinen suosikkisarjani.(Olisi luultavasti vieläkin,jos sitä vielä tulisi.) Harmi,että se lopetettiin. Frendien vitsit olivat useimmiten "typeriä" mutta jaksoin aina nauraa niille.^^ Mahtava sarjahan tuo oli. Onneksi minulla on ihan pian kaikki kaudet DVD:nä. Saan katsella niitä niin paljon kuin lystään.^^
|
|
Neela
Kiwi
my prince
Posts: 576
|
Post by Neela on Mar 20, 2006 18:42:57 GMT 2
- Täydelliset naiset. Kerrassaan mahtava sarja, kokoajan tapahtuu ja selviää kaikkea näiden kaikkea muuta kuin täydellisten naisten elämästä. ^^ Pidän kovasti.
- O.C. En katso kyllä joka kerta mutta silloin tällöin tulee katsottua. En nyt kamalasti pidä, mutta menee.
- Everwood. Olen katsonut aivan alusta asti ja aion jatkaa, en minä tätä sarjaa voi jättää, vaikka se nyt on vähän huonompaan suuntaan mennytkin viimeaikoina.
- Lost. Mielenkiintoinen sarja, todella. Katson nyt ja aion katsoa jatkossakin.
- Summerland. Tätä O.C. ja Everwood juttua, mutta tykkään sarjasta kyllä.
Sitten tulee katsottua kaikkea mahdollista, kun television ääreen sattuu eksymään, mutta tässä nämä mitä seuraan lähes joka jakso.
|
|
Lizzy
Pingviini
Alias-fan? Always.
Posts: 3
|
Post by Lizzy on May 26, 2006 15:45:37 GMT 2
Alias Näyttelijät äärettömän lahjakkaita ja hyviä. Käsikirjoitus mahtava. Jaksaa kiinnostaa (ainakin kausina 1-2) vähintään upeiden valeasujen ansiosta, sekä tietysti Sydneyn ja Vaughnin eipäs-juupas suhteen takia. Eikä tietystikään saa unohtaa mutkikasta Rambaldi-kuviota. Oliko Rambaldi hyvä vai paha, ja mikä oli niiden kaikkien kehittämiensä vempeleiden lopullinen tarkoitus? Kaudet 1 ja 2 ehdottomasti parhaat, muut kaudet ovat tasoltaan menneet loivasti alamäkeen koko ajan. Valeasuja vaativia tehtäviä vähennetty runsaalla kädellä, ja juonta yksinkertaistettu liikaa. Silti katson (ja nauhoitan) jokaisen jakson niin kauan kuin niitä vielä tulee. Paras tv-sarja kaiken kaikkiaan.
Lost Kuten Aliaskin, se on J.J Abramsin luomus, ja tekijätiimi on melkein sama kuin Aliaksessa, joten työn laatu on loistavaa. Juonikuviot yhtä hyvät kuin Aliaksen ensimmäisillä kausilla, ja näyttelijät ovat vakuuttavia, joskin paikoitellen tulee pieniä lipsahduksia, joista saa sellaisen kuvan, etteivät hahmot oikeasti missään vaarassa ole - kunhan vain rakentelevat majoja ja ottavat suhteellisen rennosti. (kunnes tulee taas joku joka tappaa/sieppaa pari tyyppiä) Yksi lempisarjoista, siis.
Everwood Pakko laittaa tämäkin sarja tähän listaan, vaikkakin viimeiset kaudet ovat olleet ensimmäisiä huonompia. Tulee katsottua hahmojen koheltamista välillä tuskastuneena tai suu virneessä, riippuen siitä loukkaako vitsin laatutaso katsojan älykkyyttä ja ymmärtämiskykyä vai ei.
Amyn lailla Viihdyttävää draamaa, jonka parissa voi nauraa ja pohtia syntyjä syviäkin, samalla kun päivittelee sitä kuinka helppoa oma elämä on. Näyttelijät piristäviä ja omaperäisiä, kuten hahmotkin. Suosittelen jokaiselle, joka haluaa tv:tä katsoessaan olla murehtimatta omaa arkeaan.
|
|